Savivaldybės siekiami tikslai ir lūkesčiai
- Titulinis
- Bendroji informacija
- Savivaldybės siekiami tikslai ir lūkesčiai
PATVIRTINTA
Kretingos rajono savivaldybės mero
2025 m. vasario 27 d. potvarkiu Nr. V3-79
KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS siekiamų tikslų ir keliamų LŪKESČIŲ RAŠTAS VIEŠAJAI ĮSTAIGAI KRETINGOS LIGONINEI
I SKYRIUS
Tikslas
Šiuo raštu Kretingos rajono savivaldybė, kaip viešosios įstaigos Kretingos ligoninės vienintelė dalininkė ir savininkė, kurios turtines ir neturtines teises ir pareigas įgyvendina Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vykdomoji institucija – Savivaldybės meras, pateikia siekiamus tikslus ir keliamus lūkesčius viešajai įstaigai Kretingos ligoninė (toliau – Įstaiga) dėl Įstaigos veiklos krypčių, tikslų ir principų.
Raštas yra skirtas skatinti Įstaigos ir Savivaldybės bendradarbiavimą. Raštu Savivaldybė nesiekia apriboti ar be reikalo išplėsti Įstaigos teisių ar pareigų. Įstaiga visų pirma privalo vadovautis galiojančiais teisės aktais, Įstaigos įstatais ir gerąja valdysenos praktika, prisiimti atsakomybę už priimamus sprendimus ir užtikrinti efektyvią Įstaigos veiklą. Savivaldybės siekiami tikslai ir keliami lūkesčiai Įstaigai nustatomi 3 metų laikotarpiui, pagal poreikį šis raštas gali būti atnaujinamas.
Savivaldybė tikisi, kad Įstaiga veiksmingai ir atsakingai sieks šiame rašte nustatytų tikslų, kurdama pridėtinę vertę bendruomenei.
Įgyvendindama rašte nurodytus Savivaldybės lūkesčius, Įstaiga privalo vadovautis protingumo, skaidrumo, efektyvumo ir racionalaus turto valdymo principais.
II SKYRIUS
Įstaigos paskirtis ir veiklos kryptys
Įstaigos paskirtis – stiprinti Lietuvos gyventojų sveikatą, mažinti sergamumą ir mirtingumą bei teikti kokybiškas sveikatos priežiūros ir kitas paslaugas, nurodytas Įstaigos licencijoje.
Įstaigos tikslas – užtikrinti teikiamų paslaugų prieinamumą, kokybę ir teikimo nepertraukiamumą.
Įstaigos veikla, atitinkanti Savivaldybės interesą, – organizuoti ir teikti kokybiškas ir prieinamas pirmines ir antrines (ambulatorines ir stacionarines) sveikatos priežiūros paslaugas.
Savivaldybės lūkesčiai turėtų tapti integralia Įstaigos strateginio veiklos plano dalimi. Krypčių įgyvendinimo siektini rodikliai ir reikšmės turėtų būti nustatyti Įstaigos strateginiame veiklos plane, siekiant užtikrinti kasmetinį veiklos rodiklių gerėjimą.
III SKYRIUS
Finansiniai lūkesčiai
Įstaiga turi planuoti savo veiklą ir investicijas taip, kad būtų užtikrinta nenuostolinga Įstaigos veikla, t. y. Įstaigos sąnaudos neviršytų pajamų (įskaitant finansavimo pajamas).
IV SKYRIUS
Lūkesčiai dėl veiklos rezultatų
Prioritetinė veikla |
Siekiamas pokytis (vertinimo kriterijus, matavimo vienetas) |
Siekiama reikšmė (kryptis) |
||
2025 m. |
2026 m. |
2027 m. |
||
1. Veiklos kokybės ir efektyvumo vertinimas |
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, paslaugų kokybės ir efektyvumo vertinimo rodikliai pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytą sąrašą |
Gerėjimas |
Gerėjimas |
Gerėjimas |
2. Pacientų pasitenkinimo vertinimas |
Paciento pasitenkinimo ambulatorinėmis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis (proc.) |
≥ 95 |
≥95 |
≥95 |
Paciento pasitenkinimo stacionarinėmis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis (proc.) |
≥ 90 |
≥90 |
≥90 |
|
3. Veiklos rezultatų vertinimas |
Sveikatos apsaugos ministro nustatytų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių siektinų reikšmių vykdymas (proc.) |
≥ 80 |
≥ 80 |
≥ 80 |
4. Sąlygų, įsidarbinti rezidentams, atlikti praktikas studentams, mokiniams, vertinimas |
Bendradarbiavimo sutartis su mokslo įstaiga dėl studentų, mokinių praktikos atlikimo įstaigoje (vnt.) |
≥ 1 |
≥ 1 |
≥ 1 |
Įstaiga yra rezidentūros bazė (rezidentūros studijų programa, vnt.) |
|
≥ 1 |
≥ 1 |
V SKYRIUS
Lūkesčiai dėl veiklos principų
Įstaiga privalo vykdyti savo veiklą pagal aukščiausius skaidrumo, valdysenos, etikos ir socialinės atsakomybės standartus.
Savivaldybė tikisi, kad Įstaiga veiklą vystys šiomis kryptimis:
Skaidrumas. Įstaigoje turi būti įdiegtos korupcijos prevencijos ir rizikų valdymo priemonės. Įstaiga turėtų laikytis aukščiausių skaidrumo ir atskaitomybės standartų.
Orientacija į klientą. Įstaiga turi užtikrinti kokybišką ir visiems prieinamą sveikatos priežiūrą ir pacientų pasitenkinimo teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis augimą.
Inovatyvumas. Įstaiga turėtų nuolat tobulinti savo veiklą taikydama pažangius metodus, modelius, technologijas, priemones ir gerosios praktikos pavyzdžius.
Efektyvumas. Įstaiga turi planuoti savo veiklą taip, kad užtikrintų racionalų lėšų panaudojimą.
VI SKYRIUS
Atskaitomybės lūkesčiai
Įstaigos vadovas turėtų kasmet ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 d. raštu pateikti Savivaldybei, kaip Įstaigos vienintelei dalininkei ir savininkei, informaciją apie pasiektus veiklos rezultatus.
Įstaiga savo veikloje turėtų vadovautis gerąja tvaraus ir subalansuoto vystymosi praktika. Įstaiga turėtų veikti nepriklausomai, tačiau Savivaldybė tikisi, kad Įstaiga iš anksto informuos apie esminius sprendimus. Esminiais sprendimais laikomi šie sprendimai: potencialūs interesų konfliktai; potencialūs teisminiai ginčai; galimas darbuotojų ar susijusių šalių sukčiavimas; esminiai pokyčiai Įstaigos veikloje; didesnio masto darbuotojų atleidimai; spaudos pranešimai, kurie gali reikalauti Savivaldybės atstovų komentarų; bet kokio masto korupcija ar politinė intervencija; kitos esminės rizikos, keliančios grėsmę Įstaigos veiklos tęstinumui.
Įstaiga turėtų vadovautis protingumo principu ir informuoti apie kitus potencialiai su Savivaldybės interesais susijusius svarbius sprendimus.
____________________________